Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων επιρροής της δηλωθείσας παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών, η οποία σχετίζεται άμεσα με την υφιστάμενη κάθε φορά επιτήρηση. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, αναπτύχθηκαν έξι μοντέλα Διωνυμικής Λογιστικής Παλινδρόμησης και ένα Μοντέλο Δομικών Εξισώσεων (SEM) αξιοποιώντας δεδομένα από τη δεύτερη έκδοση της παγκόσμιας έρευνας E-Survey of Road users’ Attitudes (ESRA). Η οδήγηση με κατανάλωση αλκοόλ άνω του επιτρεπόμενου ορίου, η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, αλλά και εντός και εκτός κατοικημένης περιοχής με ταχύτητα άνω του επιτρεπόμενου ορίου και η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ακουστικό και για πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα κατά την οδήγηση, αποτέλεσαν τις έξι εξαρτημένες μεταβλητές των στατιστικών μοντέλων που αναπτύχθηκαν. Προσδιορίστηκαν και ποσοτικοποιήθηκαν αρκετές στατιστικές σχέσεις που συσχετίζουν αυτές τις έξι μη ασφαλείς αυτοδηλούμενες συμπεριφορές με διάφορες ανεξάρτητες μεταβλητές και δύο άδηλες μεταβλητές (μοντέλο SEM). Η συνδιακύμανση μεταξύ των έξι εξαρτημένων μεταβλητών είναι θετική και στατιστικά σημαντική υποδηλώνοντας ότι οι οδηγοί που παρουσιάζουν οποιαδήποτε εξ αυτών επικίνδυνη συμπεριφορά είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν συνδυαστικά και οποιαδήποτε εκ των υπολοίπων. Τέλος, παρέχονται ορισμένες προτάσεις που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια των Ελλήνων οδηγών επιβατικών οχημάτων, όπως οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης και οι στοχευμένες και διαρκείς παρεμβάσεις μέσω της αύξησης της επιτήρησης.