Ο στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη μοντέλων
ταξινόμησης για την αναγνώριση της επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού σε τρία
επίπεδα ασφαλείας. Για τον σκοπό αυτό συλλέχθηκαν χρήσιμα δεδομένα σχετιζόμενα με
την συμπεριφορά του οδηγού μέσω ενός νατουραλιστικού πειράματος οδήγησης σε
πραγματικές συνθήκες για το Βέλγιο και την Αγγλία. Με βάση την επεξεργασία και την
ανάλυση των δεδομένων καθορίστηκαν τρία επίπεδα κινδύνου. Στο πρώτο μέρος των
αναλύσεων αναπτύχθηκαν τρεις συνδυαστικοί αλγόριθμοι μηχανικής και βαθιάς μάθησης με
σκοπό την ταξινόμηση της συμπεριφοράς των οδηγών σε ένα από τα τρία επίπεδα
ασφαλείας, με το μοντέλο ‘Βαθύ Νευρωνικού Δικτύου (DNN)-Τυχαία Δάση (RF)’ να
σημειώνει την υψηλότερη επίδοση και για τις δύο χώρες. Στο πλαίσιο διερεύνησης της
επιρροής των παραγόντων οδήγησης στην αναγνώριση της επικίνδυνης οδήγησης,
προέκυψαν ως σημαντικότερες η συνολική απόσταση του ταξιδιού, η ταχύτητα, η εμφάνιση
ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη απότομου φρεναρίσματος. Στο δεύτερο
μέρος των αναλύσεων εξετάστηκε η επιρροή των οδηγικών χαρακτηριστικών στην
πρόβλεψη των συνδυασμένων μοντέλων με την ανάπτυξη του αλγορίθμου Lime (Local
Interpretable Model-agnostic explanations). Από τα αποτελέσματα προέκυψε ως
σημαντικότερη μεταβλητή η εμφάνιση ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη
απότομου φρεναρίσματος στο Βέλγιο και η συνολική απόσταση του ταξιδιού και η εμφάνιση
ή μη απότομης επιτάχυνσης στην Αγγλία.
ταξινόμησης για την αναγνώριση της επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού σε τρία
επίπεδα ασφαλείας. Για τον σκοπό αυτό συλλέχθηκαν χρήσιμα δεδομένα σχετιζόμενα με
την συμπεριφορά του οδηγού μέσω ενός νατουραλιστικού πειράματος οδήγησης σε
πραγματικές συνθήκες για το Βέλγιο και την Αγγλία. Με βάση την επεξεργασία και την
ανάλυση των δεδομένων καθορίστηκαν τρία επίπεδα κινδύνου. Στο πρώτο μέρος των
αναλύσεων αναπτύχθηκαν τρεις συνδυαστικοί αλγόριθμοι μηχανικής και βαθιάς μάθησης με
σκοπό την ταξινόμηση της συμπεριφοράς των οδηγών σε ένα από τα τρία επίπεδα
ασφαλείας, με το μοντέλο ‘Βαθύ Νευρωνικού Δικτύου (DNN)-Τυχαία Δάση (RF)’ να
σημειώνει την υψηλότερη επίδοση και για τις δύο χώρες. Στο πλαίσιο διερεύνησης της
επιρροής των παραγόντων οδήγησης στην αναγνώριση της επικίνδυνης οδήγησης,
προέκυψαν ως σημαντικότερες η συνολική απόσταση του ταξιδιού, η ταχύτητα, η εμφάνιση
ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη απότομου φρεναρίσματος. Στο δεύτερο
μέρος των αναλύσεων εξετάστηκε η επιρροή των οδηγικών χαρακτηριστικών στην
πρόβλεψη των συνδυασμένων μοντέλων με την ανάπτυξη του αλγορίθμου Lime (Local
Interpretable Model-agnostic explanations). Από τα αποτελέσματα προέκυψε ως
σημαντικότερη μεταβλητή η εμφάνιση ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη
απότομου φρεναρίσματος στο Βέλγιο και η συνολική απόσταση του ταξιδιού και η εμφάνιση
ή μη απότομης επιτάχυνσης στην Αγγλία.
ID | ad161 |
Presentation | |
Full Text | |
Tags |