Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι οι ωφέλειες που μπορεί να επιφέρει η οικολογική οδήγηση σε αστικές οδούς, καθώς και αυτοκινητόδρομους. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης με τη συμμετοχή 39 ατόμων νεαρής ηλικίας για τη συλλογή των οδικών δεδομένων, των οποίων τα χαρακτηριστικά συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου. Οι συμμετέχοντες οδήγησαν αρχικά με την καθημερινή τους συμπεριφορά (μη οικολογικά), κι έπειτα από σύντομη ενημέρωση για την οικολογική οδήγηση, οδήγησαν και οικολογικά. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη βοήθεια στατιστικών μοντέλων. Ειδικότερα, δημιουργήθηκαν μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης, καθώς επίσης και μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα μαθηματικά μοντέλα που αναπτύχθηκαν αφορούν την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, την εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα, την εκπομπή οξειδίων του αζώτου και την πιθανότητα ατυχήματος του οδηγού. Από την ανάλυση προέκυψε, ότι η οικολογική οδήγηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της εκπομπής του διοξειδίου του άνθρακα, του μονοξειδίου του άνθρακα, των οξειδίων του αζώτου καθώς και στην πιθανότητα εμπλοκής του οδηγού σε ατύχημα. Τέλος, παρατηρήθηκε πως από τους δύο τύπους οδών που εξετάστηκαν, στο αστικό περιβάλλον η εκπομπή ρύπων είναι μικρότερη σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο, σε αντίθεση με την πιθανότητα ατυχήματος, η οποία είναι μεγαλύτερη.