Ο στόχος της Διπλωματικής Eργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στη συμπεριφορά και στην ασφάλεια του οδηγού. Για την επίτευξη του στόχου αυτού πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία σε προσομοιωτή οδήγησης όπου όλοι οι συμμετέχοντες οδήγησαν σε διάφορα σενάρια οδήγησης. Με χρήση προτύπων λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης προσδιορίστηκε η επιρροή της χρήσης κινητού τηλεφώνου και άλλων παραμέτρων στη μέση ταχύτητα οδήγησης. Με χρήση της λογιστικής ανάλυσης παλινδρόμησης προσδιορίστηκε η επιρροή της χρήσης κινητού τηλεφώνου και των διαφόρων άλλων παραμέτρων στην πιθανότητα να συμβεί ατύχημα. Από την εφαρμογή των προτύπων προκύπτει ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου οδηγεί σε στατιστικά σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας οδήγησης σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον οδήγησης ενώ ταυτόχρονα οδηγεί και σε αύξηση της πιθανότητας να συμβεί ατύχημα, πιθανώς λόγω της απόσπασης της προσοχής του οδηγού και της συνεπαγόμενης καθυστερημένης αντίδρασης τη στιγμή του συμβάντος. Στην οδήγηση υπό βροχή οι οδηγοί δεν είχαν διαφορετική οδηγική συμπεριφορά, παρουσίασαν όμως αυξημένη πιθανότητα να τους συμβεί ατύχημα.
ID | ad26 |
Presentation | |
Full Text | |
Publications | pj60 cp51 |
Tags | διαχείριση κυκλοφορίας, στατιστικά μοντέλα |